Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze informacje na swoją skrzynkę pocztową, być na bieżąco z prawem żywieniowym oraz wiedziedź co możemy Ci zaoferować w ramach szkoleń, przyłącz sie do nas subskrybująć newsletter.

zapisz się >

Aktualności

2019-09-11 więcej

Pochodzenie żywności (COOL) – WYROK TRYBUNAŁU!

Aktualnie tematem nr 1 wśród zagadnień dotyczących znakowania żywności jest pochodzenie produktu i składnika. Wyrok Trybunału w tej kwestii może być pomocny w trwających pracach nad aktualizacją etykiet.
2019-08-20 więcej

SUPLEMENTY - SZKOLENIE 20 listopada 2019 r.

W programie m.in.: Postępowanie wyjaśniające: możliwość mediacji z GIS, dossier produktum.in. do opinii URPL lub jednostek naukowych Opinie Zespołu ds. Suplementów Diety: znaczenie, status prawny, możliwe odstępstwa, konsekwencje w przypadku niezgodności Składniki roślinne: maksymalne poziomy,

2019-08-19 więcej

Kto powinien uzasadniać oświadczenie z listy pending? Sprawa w Trybunale

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez szwedzki sąd dotyczy tego po czyjej stronie leży uzasadnienie (ciężar dowodu) czy oświadczenia (z listy pending) są niedozwolone.
2019-07-31 więcej

Nakaz zaprzestania stosowania znaku graficznego certyfikatu GMP

W oznakowaniu, reklamie i prezentacji żywności (w tym suplementów diety) nie można stosować treści oraz znaku graficznego informującego o posiadaniu certyfikatu GMP. NA CZYM POLEGA PROBLEM?

2019-05-23 więcej

Znakowanie i reklama soków i napojów – aktualne wyzwania i problemy

Dzisiaj wykład wygłosi doradca ds. Prawa żywnościowego IGIFC Izabela Tańska. Wykład będzie dotyczył aktualnych wyzwań związanych ze znakowaniem i reklamą soków, nekatrów i napojów.
2019-05-20 więcej

Nowe przepisy w sprawie znakowania napojów spirytusowych

W Dzienniku Urzędowym UE z 17 maja br. zostało opublikowane ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2019/787 z dnia 17 kwietnia 2019 r. w sprawie definicji, opisu, prezentacji i etykietowania napojów spirytusowych

2019-04-26 więcej

Jaki jest sens dodawania 0,5% mango do aromatyzowanej zielonej herbaty o smaku mango?

Co przyciąga uwagę konsumenta? Patrząc na opakowania produktów na pułkach sklepowych można dojść do wniosku, że producenci wierzą, że dobrze sprzeda się produkt, który obiecuje, że jest bez laktozy, glutenu, aflatoksyn, glutaminianu sodu, substancji
2019-04-09 więcej

Napoje spirytusowe – zmiana przepisów dot. znakowania

Rada przyjęła dziś nowe przepisy mające na celu wyjaśnienie i ulepszenie ram prawnych określających definicję, opis, prezentację i etykietowanie napojów spirytusowych, w tym ich stosowanie w innych środkach spożywczych i ochronę oznaczeń geograficznych (OG).

2019-04-04 więcej

Raport - Wprowadzanie do obrotu żywności funkcjonalnej

Z radością i dumą informujemy, że nasza firma IGI Food Consulting została wybrana do sporządzenia raportu dotyczącego zasad wprowadzania do obrotu żywności funkcjonalnej. Opracowanie Raportu jest realizowane w ramach
2019-04-03 więcej

Dlaczego „DETOX” jest oświadczeniem i co to oznacza dla firm?

W odpowiedzi na pytanie parlamentarne (Parlament Europejski) dotyczące uregulowania określenia „detox” Komisja Europejska stwierdziła (odp. z marca br.), że termin „detox" wchodzi w zakres rozporządzenia 1924/2006 w sprawie oświadczeń.