Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze informacje na swoją skrzynkę pocztową, być na bieżąco z prawem żywieniowym oraz wiedziedź co możemy Ci zaoferować w ramach szkoleń, przyłącz sie do nas subskrybująć newsletter.

zapisz się >

Aktualności

2017-10-02 powrót

Żywność na rynek US – nowy termin na dostosowanie etykiet

Firmy spożywcze dostały dodatkowe od 18 do 30 miesięcy na dostosowanie etykiet do nowych wymagań znakowania wartością odżywczą.

WPROWADZENIE

W maju 2016 roku zostały zaproponowane nowe zasady znakowania żywności wprowadzanej na rynek US. Zmiany dotyczą deklarowania wartości odżywczej (nutrition facts), zawartości składników odżywczych w suplementach (supplement facts) oraz określania wielkości porcji (serving size).

Pierwotnie zaproponowano dzień 26 lipca 2018 r. jako datę, od której będą obowiązywały nowe wymagania, jednak w czerwcu br. Urząd FDA ogłosił, że będzie wyznaczony nowy termin wdrożenia zmian.

ZNACZENIE DLA FIRM

W piątek 29 listopada, amerykański urząd FDA (Food and Drug Administration) potwierdził, że okres przejściowy na dostosowanie do nowych wymagań zostanie wydłużony do 1 stycznia 2020 roku. Producenci żywności, w przypadku których sprzedaż żywności jest na poziomie niższym niż 10 mln $ mają dodatkowy rok tj. czas do 1 stycznia 2021 roku.

FDA wydłużyło okres przejściowy dając firmom więcej czasu na wdrożenie zmian, a jednocześnie sobie czas na wydanie dodatkowych przewodników i wskazówek.

UWAGA:

28 listopada, w Warszawie odbędzie się szkolenie:

Żywność na rynek US - znakowanie i skład 

żywność napoje suplementy

Podczas szkolenia zaprezentujemy najważniejsze informacje dotyczące znakowania, omówimy nadchodzące zmiany; przedstawimy jak i gdzie szukać informacji o składnikach dozwolonych.

W szkoleniu weźmie udział ekspert i praktyk amerykańskiego prawa żywnościowego na co dzień przygotowujący etykiety produktów, który będzie mógł na bieżąco odpowiadać na Państwa pytania

Przedstawiciel Agencji Celnej specjalizującej się w żywności na rynek US przedstawi informacje jak agencja może wesprzeć firmy w zdobywaniu rynku amerykańskiego