Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze informacje na swoją skrzynkę pocztową, być na bieżąco z prawem żywieniowym oraz wiedziedź co możemy Ci zaoferować w ramach szkoleń, przyłącz sie do nas subskrybująć newsletter.

zapisz się >

Archiwum

2017-11-28 powrót

Kto dzisiaj zazdrości firmie Aflofarm pozycji lidera?

Kara nałożona przez Prezesa UOKIK na Spółkę Aflofarm za reklamy suplementów diety naruszające przepisy wyniosła prawie 26 mln zł (dokładnie 25 809 824 zł).

Przedmiotem postępowania były reklamy suplementów diety RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior. Nie ma wątpliwości, że naruszały przepisy sugerując, że suplementy diety mają właściwości lecznicze.

Badania zlecone przez UOKIK potwierdziły, że „Widzowie postrzegają te suplementy diety jako produkty, które są skuteczne w przypadku dolegliwości związanych z zatokami”.

Firma Aflofarm została również zobowiązana do publikacji oświadczeń o tym, że wprowadzała w błąd. Mają się pojawić w telewizji Polsat, TVP 1 na Youtube, gdy decyzja będzie prawomocna.

Aflofarm odwołał się do sądu.

Przeciwko Aflofarm Farmacja Polska toczy się jeszcze postępowanie dotyczące suplementu diety Magmisie.

 

DLA PRZYPOMNIENIA

  • Zgodnie z art. 7 ust. 3 Rozporządzenia 1169/2011: "Z zastrzeżeniem odstępstw przewidzianych w prawie Unii mającym zastosowanie do naturalnych wód mineralnych i żywności specjalnego przeznaczenia żywieniowego informacje na temat żywności nie mogą przypisywać jakiemukolwiek środkowi spożywczemu właściwości zapobiegania chorobom lub leczenia chorób ludzi bądź też odwoływać się do takich właściwości."
  • Zmiana treści dozwolonych oświadczeń zdrowotnych jest dozwolona pod określonymi warunkami tj. jeśli służy lepszemu zrozumieniu korzyści dla zdrowia przez konsumenta a związek przyczynowo – skutkowy pozostaje bez zmian. 
  • Ponadto, oświadczenia zdrowotne z tzw. listy pending należy stosować z dużą rozwagą i pod warunkiem zgodności z warunkami stosowania. Na tej liście są oświadczenia, których treść obecnie wyklucza ich stosowanie. 

Wpływ na ocenę zgodności reklamy i etykiety z przepisami ma cały przekaz w tym grafika, a nawet w niektórych przypadkach same zastosowane kolory. 

Już wkrótce informacje o warsztatach z reklamy telewizyjnej, radiowej i internetowej.  

 

Źródło informacji : https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=13747