Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze informacje na swoją skrzynkę pocztową, być na bieżąco z prawem żywieniowym oraz wiedziedź co możemy Ci zaoferować w ramach szkoleń, przyłącz sie do nas subskrybująć newsletter.

zapisz się >

Archiwum

2014-07-01 powrót

Treści stron internetowych a wymogi rozp. 1169/2011 - ograniczenia

Pozostało tylko pół roku do stosowania większości przepisów rozporządzenia PE i Rady nr 1169/2011 w sprawie informowania konsumentów (skrót). Wśród kwestii problemowych zgłaszanych licznie przez podmioty branży spożywczej, jest także wpływ tego rozporządzenia na treści stron internetowych dotyczących produktów, które nie są jednocześnie powiązane z ich e-sprzedażą. Pojawiły się w związku z tym wątpliwości, które z wymogów rozp. 1169/2011 będą miały zastosowanie do ww. treści, np.:

czy konieczne będzie podawanie pełnej informacji o produkcie (tzn. tych samych danych, co na etykiecie)?
czy sposób podawana informacji o wartości odżywczej musi być całkowicie zgodny z art. 30-35 rozporządzenia?
Niewątpliwie wspomniane treści dotyczące produktów spełniają definicję „informacji na temat żywności” i są objęte zakresem rozporządzenia. Nie oznacza to jednak, że mają do nich zastosowanie wszystkie jego artykuły. Kluczowe jest tu rozważenie, czym jest tak naprawdę opis produktu na stronie internetowej (ale nie e-sklepu), tzn.:

czy spełnia definicję „etykietowania”, czy może raczej
jest sposobem prezentacji lub reklamy produktu oraz
od czego to zależy i z jakimi konsekwencjami się wiąże?

Odpowiedzi na powyższe pytania udzielimy podczas najbliższego szkolenia otwartego dotyczącego rozp. 1169/2011, które zostanie przeprowadzone po wakacjach.

Szczegółowy program szkolenia oraz zapisy już wkrótce na naszej stronie internetowej www.igifc.pl.