Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze informacje na swoją skrzynkę pocztową, być na bieżąco z prawem żywieniowym oraz wiedziedź co możemy Ci zaoferować w ramach szkoleń, przyłącz sie do nas subskrybująć newsletter.

zapisz się >

Znakowanie żywności

Oznakowanie środka spożywczego pełni kilka funkcji, spośród których najważniejszymi dla przedsiębiorcy są: funkcja reklamowa i informacyjna.

Znakowanie żywności - rozporządzenie

Z prawnego punktu widzenia zasadniczą funkcją i rozporządzeniem wszystkich przepisów prawa żywnościowego dotyczących znakowania żywności jest rzetelne informowanie i ochrona konsumentów. Regulacje prawne z tego zakresu są bardzo złożone i często niejednoznaczne, co przysparza wiele trudności stosującym je podmiotom.

Błędne oznakowanie, prezentacja i reklama środków spożywczych to najczęściej stwierdzane nieprawidłowości w ramach urzędowej kontroli żywności prowadzonej przez krajowe organy. Kary za nieprzestrzeganie wymagań w zakresie znakowania żywności mogą być w niektórych przypadkach niezwykle dotkliwe dlatego też warto zapewnić dbałość o prawidłowe stosowanie obowiązujących przepisów.

Zespół IGI Food Consulting pomaga właściwie oznakować produkty, a w szczególności:

  • opracować lub zweryfikować etykietę oraz inne elementy oznakowania (np. ulotki, zawieszki, etykiety zbiorcze) produktów należących do wszystkich kategorii środków spożywczych, w tym: produktów ogólnego spożycia, tzw. żywności funkcjonalnej, nowej żywności i żywności genetycznie modyfikowanej, suplementów diety, żywności do specjalnych celów żywieniowych, jak też środków spożywczych o chronionym pochodzeniu (ChOG, GTS, ChNP)
  • dostosować obecne oznakowanie do nowych wymogów dotyczących informowania konsumentów na temat żywności (rozporządzenie PE i Rady nr 1169/2011)
  • ocenić  zgodność z wymaganiami dobrowolnych systemów znakowania żywności FAIRTRADE
  • przygotować treść tzw. e-etykiety (informacji o żywności, w tym suplementach diety, sprzedawanej przez Internet)
  • ocenić zgodność stosowanych tekstów marketingowych, w tym z zakresu „clean label”, grafiki lub symboli
  • oszacować ryzyko związane z zastosowaniem określonych treści w oznakowaniu produktów